Berlin Blog 0

20110211 (44) - Copys

Since I was a kid I always wanted to live in Germany. Somehow I never managed to. I guess because I wanted to also be able to speak the language while living there.  But I never achieved fluency. In the meantime I became fluent in other languages. So now I know I can do it, and now  I also have the time to learn. Well, at present I am the closest I have ever been to be able to speak German – not very well, but I study every day and guess I am improving. So I am going to go an live in Berlin. For a month.

And what has this to do with Malaysia? Nothing. But in a month I will be back in tropical Malaysia, evaluating the experience.

Und jetzt auf Deutsch:

Als ich ein Kind war, wollte ich in Deutschland wohnen. Jedoch, ich habe es nicht leistet. Vielleicht weil ich auch die Sprache sprechen können wollten, während ich da wohnte. Aber obwohl ich in der Schule Deutsch gelernt habe, würde ich nicht fleißend. Inzwischen würde ich in andere Sprachen fleißend. Daher weiß ich, dass ich lernen kann, und jetzt habe ich auch die Zeit. Im Moment weiß ich mehr Deutsch als bevor, und lerne jeden Tag. Ich denke mein Deutsch besser wird. Daher fahre ich nach Berlin zu wohnen. Für einen Monat.

Und wie trifft es mit Malaysia zu? Nichts. Aber ich komme zurück nach einem Monat.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s